Giveaways en promotiemateriaal voor je beurs of evenement
Organiseer je een evenement? Heb je een stand op een beurs? Dan ben je wellicht op zoek naar een originele giveaway of mooi promotiemateriaal om uit te delen. Ook een goodiebag behoort vaak tot de vaste onderdelen. In deze blog zetten we een aantal tips & tricks op een rijtje om je op weg te helpen.
bekijk direct alle beursartikelen en giveaways
Het uitdelen van fysieke geschenken is nog altijd een van de beste manieren om je naamsbekendheid te vergroten. Een effectief middel om de aandacht te vestigen op je bedrijf of organisatie en te zorgen dat mensen je naam onthouden. Bovendien:
- Klanten zijn 2,5 keer eerder geneigd om een positieve mening te hebben over het bedrijf na het ontvangen van een fysiek relatiegeschenk
- 85% van de ontvangers onthoudt het bedrijf waarvan ze het geschenk ontvangen hebben.
- 46% van de ontvangers heeft een positiever beeld van het bedrijf als het product milieuvriendelijk is
- Promotieartikelen worden over het algemeen jarenlang bewaard, dus je bedrijf is lang in beeld
Bron: Advertising Specialty Institute (2019 & 2020)
Een goede voorbereiding…
... is het halve werk. Dat geldt ook voor deelname of organisatie van een beurs of evenement. Belangrijk is dat je op tijd begint met regelen, zeker als je afhankelijk bent van externe leveranciers. Ook voor je relatiegeschenken en giveaways kun je maar beter vroeg beginnen met oriënteren, offertes aanvragen en contact leggen. Lukt dat niet of is er iets tussengekomen? Je kunt altijd direct contact opnemen, dan bespreken we samen de mogelijkheden. Of neem een kijkje bij de geschenken die snel geleverd kunnen worden.
Zorg voor consistente promotie
Herkenbaarheid ontzettend belangrijk in de wereld van marketing. Zorg daarom voor consistentie in je beursstand en het promotiemateriaal dat je gebruikt en uitdeelt. Als alles in je huisstijl is uitgevoerd, kan er weinig misgaan. Het ziet er professioneel uit en (potentiële) klanten onthouden een goed aangeklede stand en promotieartikelen waarin oog is voor detail!
Kijk naar de doelgroep
Als je weet wie jouw doelgroep is, kun je specifieker kijken naar het promotiemateriaal dat je uitdeelt. Dat maakt het makkelijker om iets te kiezen wat echt aansluit bij de interesse van je doelgroep. Kijk bijvoorbeeld naar de sector, het thema van de beurs of de gemiddelde leeftijd van de bezoekers. Je kunt ook kijken naar het seizoen waarin het evenement plaatsvindt.
Originele, duurzame promotieartikelen
De geheime formule is: originaliteit + toegevoegde waarde (praktisch nut) + herkenbaarheid = een goed promotieartikel. Voeg daar nog een scheutje duurzaamheid aan toe om het helemaal af te maken. Opvallen doe je namelijk niet met een schreeuwerig design, maar met originaliteit. Zorg dat je je (potentiële) klanten blij verrast!
Onze tips:
- Iets eetbaars. Denk aan bedrukt fruit zoals een appel met logo, of een Tiny Tony met sticker, of een kleine Tony reep met wikkel.
- Iets wat mensen kunnen zaaien of planten. Denk aan een kaartje van groeipapier, een Sprout potlood met zaden of een zaadbom weggever.
- Iets praktisch. Pennen doen het nog altijd goed, maar ook een mooie waterfles of (thermos)beker of zonnebril.
Goodiebags
Bij de meeste evenementen is een goodiebag onderdeel van het promotiemateriaal. Bij Greengiving kun je kiezen uit heel veel verschillende soorten goodiebags. De meest populaire zijn katoenen tassen en papieren tassen. Beide varianten worden vaak ingezet als goodiebag. Niet zo gek, want ze zijn gemaakt van hernieuwbaar materiaal en kunnen hergebruikt worden. De goodiebags kunnen zowel aan de voor- als achterkant worden bedrukt, zodat je bedrijf of organisatie optimaal zichtbaar is!
Volg ons op social media
Voor 't laatste nieuws als eerste
Populaire blogs