Blogs

Versterk je merk met duurzame relatiegeschenken: 4 trends 3 augustus 2020

Nu veel bedrijven zich vol op hun online aanwezigheid richten en we online overvallen worden met advertenties, nieuwsbrieven en cookies moeten we op zoek naar nieuwe manieren om klanten te trekken, en, belangrijker, aan ons te binden. Nieuw is het alleen niet per se, deze herontdekking van offline marketing. Waar we vroeger klanten probeerden te lokken met weggevertjes waarbij het praktisch nut ver te zoeken is, trappen de meeste mensen daar anno 2020 niet meer in. Wat wel werkt? Lees snel verder.

Lees meer 3 min.

Dit zijn de duurzame materialen waar onze producten van gemaakt zijn 24 juli 2020

Producten bij Greengiving zijn in de meeste gevallen gemaakt van duurzame materialen die rechtstreeks uit de natuur komen en biologisch afbreekbaar zijn. Toch zitten er tussen die materialen nog enige verschillen die niet altijd zo makkelijk in een producttekst uit te leggen zijn. Wat is er bijvoorbeeld precies zo duurzaam aan hout, bamboe, kurk, tarwestro, RPET, katoen of jute? Deze veelgebruikte materialen komen allemaal in deze blog aan bod. Lees dus snel verder!

Lees meer 4 min.

Een golf van verandering door wegwerpflessen te verbannen 14 juli 2020

Valt je iets aan ons op? Dat kan. Want vanaf vandaag kiezen wij ervoor om wegwerpwaterflesjes te verbannen uit ons kantoor. Goed nieuws, toch? Dat denken wij ook. Lees daarom gauw verder hoe we honderden wegwerpflesjes per jaar besparen en doe hetzelfde!

Lees meer 3 min.

Klantcase: Rabobank Gelderse Vallei zet zich in voor de regio 6 juli 2020

Regionale afdelingen van de Rabobank bestellen zo nu en dan producten bij Greengiving. Hoe lukt het zo'n omvangrijk bedrijf om regionaal impact te maken? Aron Goor, de medewerker marketing & communicatie bij Rabobank Gelderse Vallei die we interviewen, serveert versgebakken appeltaart bij de koffie: “Die is gemaakt door gehandicapten bij stichting De Rozelaar.” Daar hebben we meteen al een voorbeeld te pakken. 

Lees meer 3 min.

Ontdek hoe dit nieuwe duurzame relatiegeschenk vierdubbel impact maakt 10 juni 2020

Met duurzame relatiegeschenken kun je altijd scoren, maar zeg zelf: op dit moment worden ze door zoveel bedrijven ingezet dat het alsnog lastig is om echt origineel te wezen. Hoe kun je dan alsnog een verrassingseffect teweegbrengen bij je klanten en relaties? Door een cadeau te geven dat op meerdere manieren duurzaam verrast! De Loyaltree is een nieuw concept waarbij een olijfboompje meer impact maakt dan ooit. Lees snel verder!

Lees meer 4 min.

Greengiving werkt thuis: onze ervaringen 1 mei 2020

Inmiddels wordt er al een paar maanden actief thuisgewerkt en zijn er maar weinig mensen op kantoor. Dit is natuurlijk een grote omschakeling: van het gezellige kantoorleven naar thuis stil achter je bureautje zitten. In deze blog laten we twee medewerkers aan het woord die hun ervaringen vertellen rondom het thuiswerken: wat doen ze op een dag, hoe houden ze contact met collega’s en lukt geconcentreerd werken een beetje ondanks alle afleiding?

Lees meer 4 min.

4 opstekers voor personeel en relaties in coronatijd 7 april 2020

Werken jij en je medewerkers en relaties ook zoveel mogelijk thuis? Dat is voor niemand makkelijk, waardoor een offline stimulans erg gewaardeerd zal worden. Een presentje in de brievenbus is dan een grote verrassing. Dit hoeft geen groot en duur pakket te zijn, want we hebben vier brievenbusgeschenken geselecteerd die een vrolijke, duurzame opsteker vormen in tijden van onzekerheid.

Lees meer 3 min.

De hercertificering van ons MVO-beleid 9 maart 2020

Vorig jaar zijn we voor de eerste keer gekeurd op ons MVO-beleid en hebben we daarvoor het keurmerk in de wacht gesleept. Hebben betekent hier alleen geen houden, want ieder jaar wordt er aan de hand van een lijst criteria bepaald of we opnieuw worden gecertificeerd. Pas kwam er weer een inspecteur van Keurmerk Nederland langs om te bepalen of we niet alleen duurzaam inspireren, maar zelf ook duurzaam doen en zijn. Gelukkig was de uitslag positief: we mogen ons keurmerk conform ISO 26000 behouden!

Lees meer 2 min.

Achter de schermen: tussen drukproef en product 24 februari 2020

Na bestelling van een product sturen wij altijd een digitale drukproef waarop u kunt zien hoe het resultaat eruit komt te zien. Nadat u deze heeft goedgekeurd blijft het eventjes stil voordat u een verzendbevestiging krijgt en even later uw bestelling op de juiste plek bezorgd krijgt. Juist in die tijd wordt er hard gewerkt om uw producten te personaliseren. Wij gingen langs bij de drukkerij waar we al lange tijd mee samenwerken en kregen een kijkje achter de schermen. 

Lees meer 3 min.

Greengiving sponsorde de educatieve zeilreis van Kiki 17 februari 2020

Je bent jong en je wilt wat. Dat is in het geval van de 16-jarige Kiki Roobol zeker van toepassing. Ze maakte haar droom waar en zeilde in zes weken van Sint-Maarten naar Cuba op Masterskip De Wylde Swan. Verder is ze een heel normale tiener die in de vijfde klas van het vwo-technasium zit op het Johannes Fontanus College in Barneveld. Omdat Greengiving in haar gelooft sponsorden we haar reis en na afloop deed ze enthousiast verslag van het avontuur.

Lees meer 4 min.

Duurzame relatiegeschenken: 4 opvallende trends in 2020 28 januari 2020

In relatiegeschenkenland is het altijd weer afwachten welke kant het op gaat. Beurzen zijn grote spelers die bepalen wat de trends zijn voor een bepaald jaar. Gelukkig zien we dat duurzaam nog steeds terrein wint, waardoor steeds meer bedrijven kiezen voor een duurzaam alternatief voor hun geschenken. Voor 2020 zien we aantal duidelijke trends die we in ons achterhoofd gaan houden bij het toevoegen van nieuwe producten aan ons assortiment. Ze bieden bovendien genoeg inspiratie om originele geschenken weg te kunnen geven dit jaar.

Lees meer 4 min.

Klantcase: Anne Frank Huis scoort met duurzame tote bags 21 januari 2020

Het Anne Frank Huis is bekend over de hele wereld en is een van de meest toeristische trekpleisters in Amsterdam. Al deze toeristen komen kijken waar een Joods meisje met haar familie een gedeelte van de Tweede Wereldoorlog heeft doorgebracht. De bijbehorende museumshop is drukbezocht. Achter de kassa zien we wat bekends, want daar hangen zwarte en witte tote bags die bij Greengiving vandaan komen! We krijgen een persoonlijke rondleiding door het museum en de winkel van Joost de Wijer, leidinggevende van de boek- en museumwinkel, terwijl hij vertelt over zijn redenen om voor katoenen tassen van Greengiving te kiezen.

Lees meer 4 min.

Zo doen we klantrecensies anno 2020 14 januari 2020

Klantrecensies zijn handig, maar omdat er vaak op wordt aangedrongen bij de klant zijn ze niet echt spontaan. De nieuwe manier is daarom om social media hiervoor in te zetten. Dit is ideaal, omdat klanten platforms als Facebook en Instagram vaak toch al gebruiken. Bovendien vermelden ze uw bedrijf in hun verhaal, wat betekent dat al hun volgers u te zien krijgen. Het werkt dus ook nog eens als reclame! Moedig daarom uw klanten aan om hun ervaringen met uw bedrijf op sociale media te zetten. Wanneer u dit vervolgens repost, ontstaat er aan beide kanten een win-winsituatie. Onderstaande berichten gaan over Greengiving. Door de sprekende beelden heeft u aan het einde van dit blogbericht genoeg inspiratie voor een duurzame giveaway!

Lees meer 3 min.

Het Greengiving magazine over bewust en duurzaam (laten) groeien 25 november 2019

Het eerste magazine van Greengiving is een feit! Gedrukt op gerecycled papier en verpakt in biologisch afbreekbare folie. U zou het magazine ook kunnen zien als een inspiratiegids. Een echt bewaarexemplaar vol inspiratie om relaties bewust te laten groeien. 

Lees meer 5 min.

Greengiving wint de eerste prijs bij de .eu Web Awards! 21 november 2019

Greengiving.nl bestaat al 10 jaar, maar na een poosje merkten we dat de interesse in duurzame relatiegeschenken breder in Europa aanwezig was. En zo werd - naast Greengiving.nl, Greengiving.de en Greengiving.be - ook Greengiving.eu geboren. Voor de zesde editie van de .eu Web Awards was Greengiving.eu genomineerd als beste website in de categorie ‘Better World’. En we hebben gewonnen!

Lees meer 3 min.

De kerst staat voor de deur: wat wordt dit jaar uw kerstgeschenk? 11 november 2019

Kerstpakketten, relatie- en eindejaarsgeschenken horen bij de decembergewoontes van Nederland. Een belangrijke toegevoegde waarde van een relatie- of eindejaarsgeschenk is het verhaal erachter. Een kerstpakket moet ergens over gaan, een boodschap overbrengen en de ontvanger een goed gevoel geven. Heeft u geen idee wat u dit jaar weer moet verzinnen? Geen zorgen! Daar kunnen wij u bij helpen.

Lees meer 5 min.